Autoryzowany dealer Yamaha

Wiadomości Yamahy

23 stycznia 2014

Yamaha nagrodzona tytułem Superbrands

Badanie, którego celem było wyłonienie najlepszych marek na polskim rynku, zostało przeprowadzone we wrześniu minionego roku. Najpierw marki przeszły Proces Certyfikacji Superbrands. Następnie organizatorzy, Superbrands oraz ARC Rynek i Opinia, na podstawie niezależnych badań oraz danych o sprzedaży i budżetach reklamowych opracowali listę początkową. Trafiło na nią ponad 2000 marek konsumenckich w 26 kategoriach głównych i 85 podkategoriach. Aby wyłonić laureatów, przeprowadzana została selekcja w dwóch etapach.

W pierwszym etapie 15 tys. respondentów miało za zadanie wskazać marki, z którymi wcześniej mieli styczność. Następnie oceniali, na ile skłonni byliby polecić te marki. Respondenci używali w tym celu suwaka wskazującego wartości od „zdecydowanie nie poleciłbym” do „zdecydowanie poleciłbym”. Wyniki badania zostały zważone do struktury populacji pod względem płci oraz przedziału wiekowego, co oznacza, że odzwierciedlały one obraz ogółu społeczeństwa w najlepszy możliwy sposób. Dzięki temu I etap zakończył się wyłonieniem najsilniejszych marek w każdej kategorii.

W drugim etapie eksperci z Rady Marek Superbrands oceniali wizerunkową siłę marek znajdujących się na powyższej liście. W ocenie posługiwali się skalą od „bardzo słaba” (1) do „bardzo silna” (100) w odniesieniu do polskiego rynku. Z wyników z obu etapów wyliczona została średnia, a marki uzyskujące wynik powyżej mediany dla danej kategorii głównej, otrzymywały certyfikat Superbrands. W kategorii Motoryzacja, w podkategorii Motocykle i Skutery, certyfikat Superbrands 2013/2014 otrzymała marka Yamaha.

W badaniu konsumenckim oraz ocenie eksperckiej marka Yamaha została zasłużyła na certyfikat Superbrands 2013/2014 w kategorii Motoryzacja, podkategoria Motocykle i Skutery. Oznacza to, że logo Yamaha kojarzy się Polakom z produktami wysokiej jakości, w które warto zainwestować i, na których można polegać.