Autoryzowany dealer Yamaha

Wiadomości Yamahy

16 września 2014

Rodzina skuterów wodnych Yamaha FX na 2015 rok: FX HO, FX Cruiser HO, FX SVHO oraz FX Cruiser SVHO

W 2015 roku najlepiej sprzedająca się luksusowa, sportowa seria skuterów wodnych osiąga nowy poziom, za sprawą innowacyjnych rozwiązań, które zaskoczą posiadaczy FX 2015:
•      Nowe, lżejsze kadłuby, pokłady i wkłady kadłubów wykonane z ultra lekkiego i wytrzymałego materiału NanoXcel drugiej generacji (modele SVHO),
•      Rewolucyjny, nowy system podwójnej kontroli przepustnicy RiDE, umieszczony na kierownicy,
•      Nowe funkcje elektronicznego sterowania przepustnicą i 5-pozycyjny, elektroniczny trym.



Zaawansowane funkcje sterowania przepustnicą
Wszystkie modele w gamie FX są wyposażone w system RiDE - rewolucyjne, nowe, podwójne sterowanie przepustnicą za pomocą dźwigni na kierownicy, które oferuje najwyższy stopień kontroli niezależnie od tego, czy płyniesz do przodu, czy wstecz.

RiDE jest niezwykle intuicyjny. Prawa dźwignia przepustnicy służy do przyspieszenia, a lewa do zwalniania lub przyspieszania z aktywnym biegiem wstecz. Po puszczeniu obu dźwigni silnik przełączy się na bieg jałowy. Nie trzeba zmieniać biegów. Jedyne, o czym będzie myślał kierowca, to to przyjemność z prowadzenia Yamahy VX z funkcją RiDE.


Oprócz najbardziej zaawansowanego systemu sterowania przepustnicą, jaki kiedykolwiek zamontowano w skuterze wodnym, gama Yamaha FX posiada jeszcze jedną nowość – 5-pozycyjny, elektroniczny trym. Pozwala on sternikowi ustawić położenie kadłuba względem wody w zależności od prędkości płynięcia, oferując wygodę, łatwe wykonywanie ostrych skrętów i zapewniając imponujące osiągi.


Kadłuby, pokłady i wkłady kadłubów z NanoXcel drugiej generacji w modelach FX SVHO
Nowością w skuterach wodnych FX SVHO i FX Cruiser SVHO jest ultra lekki i wytrzymały materiał Yamahy NanoXcel drugiej generacji, z którego zostały wykonane kadłub, pokład i struktura kadłuba. Zastosowanie NanoXcel drugiej generacji pozwoliło na redukcję masy modeli FX SVHO o 21 kg, przy zachowaniu swej słynnej, strukturalnej wytrzymałości.

W celu stworzenia materiału NanoXcel drugiej generacji inżynierowie Yamahy połączyli na poziomie mikroskopowym „nano” materiał i szklane mikropęcherzyki, uzyskując nową, bardziej odporną na uszkodzenia żywicę.

Szklane mikro pęcherzyki wykorzystane w NanoXcel drugiej generacji są mniejsze i bardziej wytrzymałe od innych tworzyw wypełniających, przyczyniając się do zwiększenia trwałości, sztywności, a zarazem zmniejszenia masy nowych kadłubów i pokładów.

Silnik morski Yamaha Super Vortex o wysokiej mocy
Skrót SVHO w oznaczeniach modeli FX i FX Cruiser pochodzi od nazwy morskiego silnika Yamaha Super Vortex High Output, który dostarcza więcej mocy i zapewnia większy moment obrotowy, niż jakakolwiek inna jednostka napędzająca Weverunnery. Jest on wyposażony w niezwykle wydajną chłodnicę oraz zwiększony wlot powietrza z turbosprężarką, a także zmodyfikowany system wtrysku paliwa o zwiększonym przepływie.
 
Poniżej linii wody silnik SVHO współpracuje z 160-milimetrową, 8-łopatkową pompą, oferującą maksymalny ciąg. Krata wlotu typu „top-loader” optymalizuje stabilność na wzburzonej wodzie. Silnik SVHO w połączeniu z kadłubem i pokładem wykonanymi z materiału NanoXcel drugiej generacji zapewnia niebywałą moc i ciąg, w wyjątkowo lekkim pakiecie, co skutkuje doskonałym stosunkiem mocy do masy.
 

Komfort i wygoda – kluczowe właściwości najnowszych skuterów wodnych FX
•       Ekskluzywna kanapa Yamahy w modelach FX Cruiser
•       Regulowana kierownica, która zapewnia sternikowi pełną kontrolę i wygodę
•       RiDE - rewolucyjny system podwójnego sterowania przepustnicą, oferujący intuicyjną kontrolę na każdym poziomie prędkości.
•       Cruise Assist (tempomat) i tryb „No Wake” do ustawienia i utrzymania stałej prędkości podczas cruisingu i holowania narciarza wodnego lub w strefie objętej zakazem wywoływania fali.
•       Schowek dziobowy, wodoszczelna skrytka w kolumnie kierownicy, wodoszczelny schowek pod kanapą, a także praktyczna bakista na platformie rufowej na mokre pianki, buty itp.
•       Ekskluzywne, wyciągane knagi Yamahy w modelach FX Cruiser.
•       Wyjątkowy system bezpieczeństwa – pilot oraz tryb pracy na niskich obrotach, który pozwala zredukować zużycie paliwa aż o 26%.
•       Dzięki zastosowaniom technologii bezprzewodowej Yamaha, obsługa wielu funkcji stała się niezwykle prosta i dokładna.
•       Wielofunkcyjny, elektroniczny wyświetlacz z: prędkościomierzem, obrotomierzem, licznikiem paliwa, informacją o rezerwie paliwa, licznikiem motogodzin oraz czujnikiem temperatury wody.

Światowej klasy WaveRunnery Yamaha zachwycają wzornictwem i jakością wykonania. Przykuwający uwagę wygląd skutery wodne FX zawdzięczają symetrycznej, zrównoważonej i eleganckiej stylistyce i wykorzystanemu do ich produkcji materiałowi NanoXcel drugiej generacji zastosowanemu w procesie zamkniętego odlewu. Efektem tego są idealnie gładkie, precyzyjnie wykonane kadłuby, bez jakichkolwiek nierówności czy strukturalnych przerw. Luksusowy charakter podkreśla wiodący w tej branży metaliczny lakier.

SERIA FX 2014 – SPECYFIKACJA I KOLORYSTYKA

FX HO
·         Zasilany wolnossącym silnikiem morskim Yamaha High Output o pojemności 1,8 l
·         Dostępny w kolorze Black Metallic

FX Cruiser HO
·         Zasilany wolnossącym silnikiem morskim Yamaha High Output o pojemności 1,8 l
·         Oferowany łącznie z ekskluzywnym siedziskiem Yamahy Cruiser Seat
·         Dostępny w kolorze Pure White/Carbon

FX SVHO
·         Silnik morski Yamaha Super Vortex High Output Yamahy z doładowaniem, o pojemności 1,8 l, z 160 mm pompą strumieniową
·         Dostępny w kolorze Black Metallic/Laser Yellow

FX Cruiser SVHO
·         Silnik morski Yamaha Super Vortex High Output Yamahy z doładowaniem, o pojemności 1,8 l, z 160 mm pompą strumieniową
·         Dostępny z ekskluzywnym siedziskiem Yamahy Cruiser Seat
·         Dostępny w kolorze Pure White


Silnik High Output (HO):                            Yamaha 1812 cm3, 4-suwowy, 4-cylindrowy, 16v
Silnik Super Vortex High Output (SVHO):    Yamaha 1812 cm3, 4-suwowy, 4-cylindrowy, z turbosprężarką i intercoolerem, 16v
Wirnik:                                                   3 łopatki, kąt pochylenia 17,6°, stal nierdzewna
Długość:                     3,56 m
Szerokość:                 1,23 m
Wysokość:                 1,23 m
Paliwo:                       70 litrów
Liczna miejsc: 1-3 osoby (obciążenie 240 kg)
Materiał kadłuba:        wysokociśnieniowy odlew NanoXcel (HO) i NanoXcel drugiej generacji (SVHO)

 

Zdjęcia prasowe
Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości oraz informacje na temat pełnej gamy produktów marki Yamaha są dostępne w Centrum Mediowym Yamaha. Zarejestruj się teraz na: www.yamaha-presskits.com

Ścieżka dostępu:
Images and Press Release/ Waverunners / 2015 Models / High Performance