Autoryzowany dealer Yamaha

Wiadomości Yamahy

16 września 2014

Skutery wodne Yamaha FZR i FZS jeszcze potężniejsze w 2015 roku

W 2015 roku najlepiej sprzedające się na świecie skutery wodne o wysokich osiągach będą jeszcze mocniejsze dzięki opracowaniu przez Yamahę drugiej generacji unikalnego materiału NanoXcel oraz innowacyjnego wyposażenia w postaci elektronicznego trymu. Lżejsze i łatwiejsze w dostosowaniu do stylu pływania swoich właścicieli skutery Yamaha FZR i FZS będą kontynuować swoją dominację na arenie wyścigowej, pozostając jednocześnie ulubionym sprzętem wodnym na całym świecie.

Struktura kadłubów i pokładów z materiału Yamaha NanoXcel drugiej generacji

Nowością w skuterach wodnych FZR i FZS jest ultra lekki i wytrzymały materiał Yamahy NanoXcel drugiej generacji, z którego zostały wykonane kadłub, pokład i elementy wewnętrzne kadłuba. NanoXcel drugiej generacji przyczynia się do redukcji masy modeli FZ SVHO o 16 kg, przy zachowaniu swej słynnej, strukturalnej wytrzymałości.

W celu stworzenia materiału NanoXcel drugiej generacji inżynierowie Yamahy połączyli na poziomie mikroskopowym „nano” materiał i szklane mikropęcherzyki, uzyskując nową, bardziej odporną na uszkodzenia żywicę.

Szklane mikro pęcherzyki wykorzystane w NanoXcel drugiej generacji są mniejsze i bardziej wytrzymałe od innych tworzyw wypełniających, przyczyniając się do zwiększenia trwałości, sztywności, a zarazem zmniejszenia masy nowych kadłubów i pokładów.

Silnik morski Yamaha Super Vortex o wysokiej mocy

Skrót SVHO w oznaczeniach modeli FZR i FZS pochodzi od nazwy morskiego silnika Yamaha Super Vortex High Output, który dostarcza więcej mocy i zapewnia większy moment obrotowy, niż jakakolwiek inna jednostka napędzająca Weverunnery. Jest on wyposażony w niezwykle wydajny intercooler oraz układ dolotowy ze sprężarką, a także zmodyfikowany system wtrysku paliwa o zwiększonej wydajności.

Poniżej linii wody silnik SVHO współpracuje z 160-milimetrową, 8-łopatkową pompą, oferującą maksymalny ciąg. Kata wlotu typu „top-loader” optymalizuje stabilność na wzburzonej wodzie. Silnik SVHO w połączeniu z kadłubem i pokładem wykonanymi z materiału NanoXcel drugiej generacji zapewnia niebywałą moc i ciąg, w wyjątkowo lekkim pakiecie, co skutkuje doskonałym stosunkiem mocy do masy.

Światowej klasy WaveRunnery Yamaha zachwycają wzornictwem i jakością wykonania. Przykuwający uwagę wygląd skutery wodne FZ zawdzięczają symetrycznej, zrównoważonej i eleganckiej stylistyce i wykorzystanemu do ich produkcji materiałowi NanoXcel drugiej generacji zastosowanemu w procesie zamkniętego odlewu. Efektem tego są idealnie gładkie, precyzyjnie wykonane kadłuby, bez jakichkolwiek nierówności czy strukturalnych przerw. Luksusowy charakter podkreśla wiodący w tej branży metaliczny lakier.

SERIA FZ 2015 – SPECYFIKACJA I KOLORYSTYKA

Silnik Super Vortex High Output (SVHO):    Yamaha 1812 cm3, 4-suwowy, 4-cylindrowy, ze sprężarką i intercoolerem, 16v
Pompa:                strumieniowa, z 8 łopatkami, 160 mm
Wirnik:                 3 łopatki, kąt pochylenia 16,4°, stal nierdzewna
Długość:               3,37 m
Szerokość:           1,23 m
Wysokość:           1,16 m
Paliwo:                70 litrów
Liczna miejsc:      1-2 osoby (FZR); 1-3 osoby (FZS)
Materiał kadłuba:  wysokociśnieniowy odlew NanoXcel (HO) i NanoXcel drugiej generacji (SVHO)

Kolory:
FZR – Torch Red Metallic
FZS – Black z elementami Azure Blue Metallic

Zdjęcia prasowe
Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości oraz informacje na temat pełnej gamy produktów marki Yamaha są dostępne w Centrum Mediowym Yamaha. Zarejestruj się teraz na: www.yamaha-presskits.com

Ścieżka dostępu:
Images and Press Release/ Waverunners / 2015 Models / Sport